צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    אי הקוקוס בפוקט

    אי קוקוס בפוקט, תאילנד | דיג, שנורקלינג וסיורים בחוות פנינים

    קו מפראו (Koh Maphrao), הידוע בכינויו "אי הקוקוס", הוא אי טרופי קטן במרחק של דקות שיט ספורות בלבד מחופי פוקט. למרות שבעיר הסמוכה יש שפע של המולה, אי קוקוס מרגיש כאילו הוא נמצא במרחק של מיליון קילומטרים מהקצב המהיר של העולם האמיתי. עם עצי קוקוס שופעים, המעניקים לאי את שמו, קל ללכת לאיבוד בשלווה של אי הקוקוס. תוכלו להירגע על החול וליהנות מקולות הגלים העדינים, או לצפות בחיות הבר הרצות לאורך קו החוף. אי קוקוס הוא המקום לשקוע ברגיעה רגועה, והנה שש דרכים להעביר את הימים בקצב שלכם.

    1. תפוס את ארוחת הערב שלך

    הרבה מיופיו של אי קוקוס נמצא במימיו הבתוליים והלא מזוהמים. על מנת להגן על יכולתם של תושבי האי המקומיים לעבוד ולהתפרנס באי, הוא הופרד מהעיור ונשמר במכוון. רוב תושבי הכפר מתפרנסים מדיג או מחקלאות, וקוצרים כל דבר, החל מתוצרת מקומית, דרך קוקוסים ועד כמה מהדגים הטריים והטעימים ביותר שתמצאו. המים שופעים תענוגות טרופיים שרק מחכים להיתפס על ידי דייגים מיומנים. שלל תכוף על ידי דייגים מקומיים כולל:

    • סקיפג'ק
    • שן כלב
    • זנב ארוך
    • קצה צהוב
    • מרלין
    • דג מפרש
    • דוראדו
    • ברקודה
    • לונג טום
    • אומר
    • רץ קשת בענן
    • קווין פיש
    • טרבלי ענק
    • וואו
    • מלך מקרל

    ישנם מספר שירותים מקומיים שייקחו אתכם לסירת שכר כדי לדוג כאוות נפשכם, רבים מהם כוללים את כל הפיתיון והציוד הדרושים כדי שתוכלו לצאת לדרך. לחלופין, אם תוכלו להתיידד עם אחד הדייגים המקומיים באי, תוכלו לקבל תעריף מיוחד ואת החוויה הסוחפת והאותנטית יותר של דיג כמו תושב אי.

    הזמינו טיול עם צועני הים של ראוואי

    אפשרות נוספת לדיג בפוקט היא להזמין טיול עם צועני הים של רוואי. צועני הים של ראווי הם שבט בודהיסטי מקומי עם מיומנות ייחודית באמנות הדיג. צועני הים מציעים אפשרויות דיג ביום ובלילה, אך יש להיזהר כי נדרשת התראה של מספר ימים וגמישות רבה על מנת להזמין טיול אצלם, במיוחד מחוץ לעונה (ממאי עד נובמבר), שכן זמינותם תלויה במזג האוויר ובגלויות המתחלפות. עם זאת, שווה לטרוח לחוות את החוויה הזו של פעם בחיים.

    • במסע דיג בשעות היום עם צועני הים, תוציאו אתכם לסירה ארוכת זנב. לאחר מכן, יהיה לך את הריגוש לראות אותם צוללים לתוך המלכודות שלהם ולצפות בדראג שלהם. תהיה לך גם הזדמנות לנסות את היד שלך בדיג קו. אל תשכחו להביא קרם הגנה לטיול זה, שכן הוא כרוך ביציאה לאור שמש ישיר לתקופות ארוכות, מכיוון שלסירות הזנב הארוכות אין כיסוי שמש. בסוף היום, ההרפתקה שלכם תסתיים בברביקיו על החוף, שם תוכלו לבשל ולאכול את השלל הטרי שלכם.
    • טיול דיג לילי עם צועני הים הוא חוויה קסומה, במיוחד בירח מלא. בסביבות השעה 16:00 תצאו בסירה ארוכת זנב לכיוון אי האלמוגים. זה הזמן המושלם לתפוס דיונון טרי שמחכה לשעות בין הערביים. לאחר מכן, תהיה לכם הזדמנות לדוג תוך כדי צפייה בשקיעה מרהיבה מעל המים.

    בין אם תבחרו לצאת להרפתקת דיג עם צועני ים ראוואי או לשכור סירה עם חברים, המים הצלולים כבדולח המקיפים את פוקט ואת האי קוקוס הם מקום מושלם לתפוס בו מעדנים אקזוטיים טעימים.

    2. מסעדות צפות

    אם כבר מדברים על מעדנים טעימים, אם אתם מעדיפים שארוחות פירות הים שלכם ייתפסו ויבשלו עבורכם, המסעדות הצפות שמנקדות את המים בין האי קוקוס לפוקט הן חובה. הפיתוי המענג של המסעדות הללו נובע, כמובן, בין השאר מהמטבחים הטריים שלהן – אבל זו גם חווית אוכל ייחודית ומרגשת שמטיילים מגיעים ממרחקים כדי לנסות. דמיינו את עצמכם יושבים ליד שולחן על רפסודה מקורה מקסימה, ונהנים מפירות הים הטרופיים הטריים ביותר שחוויתם אי פעם. מצד אחד, אתה רואה את החופים של פוקט, ומצד שני, את החוף החולי הלבן של האי קוקוס. לארוחת ערב באחד מפלאי המים האלה יהיה לעתים קרובות יתרון צדדי שלא יסולא בפז של צפייה בשקיעה מעל ים אנדמן כאשר הרפסודה מרחפת בעדינות לאורך.

    בורג מסעדת רפסודת מאכלי ים

    מסעדת Kruvit Seafood Raft, הפתוחה מדי יום בין השעות 10:00-22:00, על רפסודת במבוק, במרחק של ארבע דקות שיט בסירה מהמזח הסמוך. המסעדה מכסה את עלות הנסיעה בסירה אל הרפסודה וממנה, כך שאין דמי שירות מעורבים. האוהדים שרים את השבחים של המטבח הטרי להפליא של המקום הזה – למעשה, הוא לא נהיה הרבה יותר טרי מזה. תוכלו לבחור מתוך מגוון של מאכלי ים שעדיין חיים, לרבות סרטנים, סרטנים, צדפות, שרימפס ומגוון דגים. לאחר מכן השף לוקח את הבחירות שלך ומבשל אותם ממש במקום. ניתן לבשל את הבחירות שלכם במספר דרכים שונות, ולעתים קרובות השף יכול להשתמש בדג יחיד כדי ליצור מנות נפרדות.

    מנות אהובות על מעריצים במסעדת Kruvit Seafood Raft

    • מנגל שרימפס שלם
    • שרימפס שלם מאודה בחמאה
    • שרימפס עם תמרינדי
    • לובסטר מנגל עם חמאה ושום
    • סשימי לובסטר
    • מנגל שרימפס נמר עם חמאה
    • שרימפס אפוי ורמיצ'לי
    • פנקייק שרימפס
    • בס ים מטוגן בשמן עמוק עם רוטב דגים
    • דיונון עם לימון
    • סרטן מטוגן עם אבקת קארי
    • סרטן מאודה
    • ירקות מטוגנים עם סרטנים
    • סרטן מנגו טרי

    מסעדת הים השחור

    מסעדת Black Crab Floating Restaurant, הידועה באווירה מסבירת הפנים ובצוות הידידותי שלה, פתוחה גם מדי יום בין השעות 10:00-22:00) היא יותר מסתם מקום לאכול בו ארוחה טרייה וטעימה – היא מקום לטבול בו את עצמכם בתרבות המקומית ולפגוש חברים חדשים.

    הבעלים והצוות של מסעדת The Black Crab Floating הופכים את טיול הרפסודה הזה לחוויית למידה מרתקת. אתה יכול לסמוך עליהם שידריכו אותך דרך הפרטים הקטנים של התפריט, ויסבירו את כל אפשרויות פירות הים הזמינות. אם יתמזל מזלכם, הם עשויים אפילו לתת לכם שיעור מיניאטורי באמנות הדיג. למעשה, שני הבעלים ידועים בכך שהם משאילים לאורחים חכה או שתיים, כך שתוכלו לנסות את ידכם בדיג בזמן שאתם מחכים לארוחה שלכם.

    אתה יכול גם להיות סמוך ובטוח שיהיו לך דגים טריים במיוחד כאן, כפי שהם שומרים את פירות הים שלהם ברשתות תלוי מתחת לצד הרפסודה עד ההזמנה. גודל המנות נדיב כאן, אז הביאו תיאבון. אורחים קודמים ממליצים על סרטנים, בס ים, דגי קובייה וסרטנים.

    מסעדה בוץ בוץ צף

    המסעדה הצפה Bang Mud היא אפשרות מצוינת נוספת עבור פירות ים טריים במים ממש בין החופים של האי קוקוס ופוקט. פתוח גם בין השעות 10: 00-10: 00, היבט ייחודי של המקום הזה הוא שמדובר ברפסודה ידידותית מאוד למוסלמים. המבנה הצף נבנה עם חדר תפילה ייעודי, והמטבח כולו הוא חלאל, שפירושו המילולי הוא "מותר". משמעות הדבר היא שהארוחות המוצעות כאן עומדות בדרישות הצריכה של מי ששומר על ההלכה האיסלאמית. עם זאת, יש לציין כי זה גם אומר כי אין אלכוהול כאן.

    לאם הין פירות ים

    Laem Hin מאכלי ים הוא קצת שונה מן המסעדות האחרות ברשימה זו, כפי שהוא ממוקם בסוף המזח ממש ליד חופי פוקט. המסעדה עצמה עדיין משקיפה על הים, אבל לא צריך לנסוע בסירה ארוכת זנב כדי להגיע למסעדה הזו, מה שהופך אותה לקצת יותר נגישה, אבל אולי לא ממש חוויה סוחפת. הוא פתוח גם כל יום בין השעות 10: 00-10: 00, והנופים מעבר למים עדיין מדהימים גם ממיקום זה. מסעדת Laem Hin Seafood, האהובה על מקומיים ותיירים כאחד, זוכה לשבחים רבים בזכות מאכלי הים הטעימים והטריים שלה.

    מנות אוכל תאילנדיות מומלצות בלאם הין מאכלי ים

    • דגים מטוגנים בשמן עמוק עם עשב לימון
    • ברביקיו סרטן עם ביצה
    • בס ים מצופה מלח
    • צדפות טריות
    • סלט שרימפס פריך
    • פאד תאי

    3. אופניים ברחבי אי קוקוס

    אם אתם חובבי טבע, שיחת הפרא בוודאי תמשוך אתכם לאי קוקוס, ולו רק כדי לחקור את הפינות היפות והבתוליות של נווה המדבר הזה. עצירה מהירה באתר הנופש תאפשר לכם ולחבריכם לנסיעה לשכור אופניים. לאחר מכן, תוכלו ללכת בכביש הראשי על פני האי כדי לספוג את המראות והצלילים של המקום הבתולי הזה. אם אתם מסתכנים באזור הג'ונגל של האי, הקפידו להביא שפע של דוחה יתושים, שכן תאילנד והאיים הסובבים אותה ידועים כנקודות חמות למזיקים הקטנים האלה.

    במהלך הטיול שלך, אתה עלול להיתקל במספר תושבי האי המקומיים, שכן כ 300-400 מהם חיים באי קוקוס. סביר להניח שתיתקלו גם בכמה חיות בר מעניינות אם תשוטטו רחוק מספיק מאתרי הנופש המפותחים באזור. היזהרו מנחשים, שכן הם נפוצים ברחבי פוקט . ייתכן שתיתקלו גם בציפורים טרופיות צבעוניות, כגון קרניים ושלדגים, יחד עם שממית מזדמנת או לטאה אחרת המתחממת בשמש אחר הצהריים החמה.

    4. קיאק ברחבי האי

    אפשרות נוספת עבור חובבי טבע ומבקרים הרפתקנים יותר היא לשכור קיאקים מאתר הנופש The Village Coconut Island Beach Resort כדי לצאת לטיול ברחבי האי ולחקור את חופיו. באי קוקוס יש שלושה חופים. חוף אחד ממוקם בצד המערבי של האי, שם תמצאו את המזח הראשי של האי. החוף השני נמצא ממש מול הכפר המקומי. בשני החופים הללו יש מנגרובים משמעותיים לאורכם, מה שהופך אותם לפחות מהנים לשיזוף, אך מושלמים לטיול והתבוננות בטבע.

    תוך כדי שיט קיאקים, עשו עיקוף מהיר לאזורי המנגרובים, ואולי יתמזל מזלכם לראות קבוצה של קופי מקוק ארוכי זנב (הידועים גם בשם קופי מקוק אוכלי סרטנים), סוג של קופים הידועים בכך שהם עושים את ביתם לעתים קרובות. מנגרובים אתה יכול אפילו לראות כמה מחפשים סרטנים לאורך החוף. למעשה, בתאילנד באופן ספציפי, הם מכונים לעתים קרובות "קופי מנגרובים". ניתן לזהות את היצורים המטריארכליים האלה על ידי פרוותם האפורה-בז', פניהם השפומות, זנבותיהם ארוכים יותר מגופם, אוזניים קטנות ומחודדות ועיניים בהירות וצהובות-כתומות.

    החוף השלישי באי קוקוס נמצא בצד המזרחי של האי. זהו החוף שתרצו לעצור בו כדי לנוח אחרי שהרפתקת הקיאקים שלכם תסתיים. החולות הלבנים שלה הופכים אותה למקום אידיאלי להתכרבל בו עם ספר טוב ולצפות בשמש שוקעת או לצפות בסרטני הנזירים משתובבים על קו החוף. זהו גם מקום נהדר לקחת שקיעה מלכותית מעל ים אנדמן.

    5. שנורקל בים אנדמן

    אומרים שהמים הכחולים הנוצצים של ים אנדמן הם אחד המקומות הטובים ביותר לראות את היופי של חיות הבר מתחת למים. שנורקלינג הוא דרך נהדרת לספוג את ההוד של הממלכה התת-ימית מבלי לקבל רישיון צלילה או לשבור את הבנק כדי לשכור ציוד צלילה. ישנן מספר אפשרויות לשנורקלינג מול חופי האי קוקוס או פוקט רבתי, החל מהשכרת ציוד שנורקלינג משלכם ופגיעה בקו החוף, ועד משלחות שייט ארוכות יומיות.

    שנורקלינג בים אנדמן

    בזמן שנורקלינג במימי ים אנדמן, סביר להניח שתיתקלו בפלאים טרופיים שתתקשו למצוא בשום מקום אחר. בשל האופי המרוחק של קווי החוף והשוניות ליד פוקט , קיימת רמת שימור למים אלה, המגנה עליהם מפני השפעה חיצונית, כולל מזהמים. זה מאפשר לחיים ימיים לשגשג כאן בדרכים שאינן יכולות בחלקים רבים של העולם, מה שהופך את השנורקלינג בים אנדמן להזדמנות של פעם בחיים.

    הפלגות

    אם תבחרו לצאת לשייט ארוך יותר עם מספר יעדי שנורקלינג, תוכלו לצפות לראות רבים מהענקים המדהימים של הממלכה הימית, כולל כרישים לבנים ושחורים, מנטה ריי וכריש הלווייתן הענק. החיות מעוררות ההשתאות האלה של המעמקים גורמות לרבים מבעלי החיים הגדולים שלנו על היבשה להיראות קטנים בהשוואה. עם כרישי לווייתן המגיעים לאורך של עד 33 רגל ומנטה ריי עם מוטות כנפיים של עד 30 רגל, הפלאים האלה הם באמת משהו לראות.

    שנורקלינג לאורך קו החוף של פוקט

    אם תבחרו בטיול שנורקלינג קצר יותר ממש לאורך קו החוף, עדיין תזכו לראות מראות יפים הייחודיים לחלק זה של העולם. תיתקלו בדגים טרופיים בצבעים עזים, כמו דג כחול ודגי תוכי, המשוטטים בשוניות. אם תפקחו את עיניכם, אולי אפילו תראו דג ליצן או שניים מוציאים את ראשיהם מבין הגידים הזורמים של בתי הכלניות שלהם. שנורקלים ברי מזל יכולים אפילו לראות כמה בעלי חיים ימיים גדולים יותר, כמו צבים, צלופחים וכרישי טיגריס.

    בין אם תבחרו להפליג בדרככם למקלטים נדירים של בעלי חיים ימיים, או פשוט לקחת ציוד ולשחות סביב קו החוף בסיור בהדרכה עצמית, לראות את ההוד של החיים מתחת לים היא חוויה שלא ניתן לפספס בפוקט .

    6. בקרו בחוות פנינים מול חופי פוקט

    פלא גדול נוסף של ים אנדמן הוא תעשיית גידול הפנינים. פנינים שהתגלו ונקטפו באופן טבעי בטבע הן נדירות להפליא, ויכולות להגיע למחירים של עד 1,500 דולר ליחידה. אין זה סביר כי תהיה לך הזדמנות להיתקל פנינים שמקורן בטבע בימי חייך, אבל מול חופי פוקט, אתה יכול לחוות את הדבר הבא על ידי סיור בחוות פנינים במים המקיפים את האי קוקוס.

    מהי חקלאות פנינים?

    גידול פנינים הוא הנוהג של קצירת פנינים מצדפות שגדלות ונשמרות בחווה תת-ימית. פנינים אלה מכונות בשוק התכשיטים המערבי "פנינים מתורבתות", ובשל טבען המעט פחות נדיר, הן אינן מגיעות לאותן נקודות מחיר גבוהות כמו פנינים טבעיות. חוות פנינים אולי לא נראית כמו הרבה יותר מרפסודה העשויה משבילים דמויי מסלול, אבל ממש מתחת לפני המים, מדע מרתק ממשיך לפתח את התכשיטים המבריקים האלה.

    מגדלי פנינים מביאים את הצדפות שלהם כדי ליצור פנינים בתהליך מורכב הדורש דיוק כירורגי. ראשית, הם יפתחו בעדינות צדפה חיה וישתלו בתוכה חרוז קונכייה זעיר יחד עם פיסת רקמת קונכייה. חרוז קליפה זה משמש כגרעין, שסביבו הצדפה תפריש שכבות של פרלייט, שהוא החומר החזק והצבעוני המרכיב פנינה.

    כמה זמן לוקח להכין פנינה?

    ייתכן שיחלפו מספר שנים עד שהצדפות ישלימו את התהליך ויפתחו פנינים שמוכנות לקטיף. החקלאים נזהרים מאוד מקציר הפנינים, כי הם לא רוצים לפגוע בצדפות, בתקווה שאותה צדפה תניב להם פנינה נוספת. פנינים שנקטפו מנוקות לאחר מכן תחת אור פלואורסצנטי ומלוטשות בעדינות על ידי רחצה בקליפות אגוז כתושות דק. זה תהליך מדוקדק, אבל כפי שבטח ראיתם, התוצאות יכולות להפוך לתכשיטים מדהימים ונוצצים.

    למידע נוסף על תעשיית גידול הפנינים, הזמינו לעצמכם סיור באחד המתקנים המרגשים הללו במהלך שהותכם בפוקט. ניתן להזמין סיורים תמורת כ־1500 באט (כ־48 דולר) לאדם, והם נמשכים עד שלוש שעות. ראוי לציין כי חלק מחוות הפנינים אינן מקיימות סיורים בימי ראשון, ולכן אנו ממליצים להתאים זאת למסלול הטיול שלכם ביום אחר בשבוע.