צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מדריך לקו יאו יאי | תכנן חופשה מושלמת על אי ליד פוקט

    נווה מדבר טרופי שליו הממוקם כ -28 ק"מ מהחוף המזרחי של פוקט, קו יאו יאי הוא מקום מפלט שליו הרחק מכל הפעילות התיירותית ההומה שתאילנד חווה בעונת השיא. זוהי קהילת דייגים מוזרה המעוטרת בתצורות סלע מדורגות, ג'ונגלים עבותים וחופים חוליים יפהפיים שמתחננים לשכב עליהם. אי זה נגיש באמצעות מעבורת נוסעים או סירת מנוע מהירה שכורה, והאורחים מוזמנים לצאת למסע של פחות מ-30 דקות בעת ביקור בתאילנד. המבקרים יכולים לחקור את קו יאו יאי בחיפוש אחר חיות בר אקזוטיות, יערות מנגרובים שופעים וצוקים סלעיים מרהיבים שנראים כאילו הם מגיעים עד השמיים. השתמשו במדריך זה לקו יאו יאי וחוו חופשה מרוחקת ושלווה בתאילנד.

    מדריך לקו יאו יאי | הגעה לאי

    מנסים להבין איך להגיע לקו יאו יאי? ההגעה לשם קלה הודות לאפשרויות התחבורה הרבות הזמינות בפוקט. כדי להגיע לקו יאו יאי, סביר להניח שהמבקרים יעלו על סירת מעבורת ציבורית או סירת מנוע מהירה שכורה ממזח באנג רונג שבצדו המזרחי של האי. אם אתם נוחתים בשדה התעופה הבינלאומי בפוקט, תוכלו לקחת מונית ישירות משדה התעופה למזח. מכל אחת מהשכונות בפוקט, פשוט לארגן תחבורה ציבורית או פרטית. השיט בסירה ליאו יאי מציע נופים מרהיבים והוא הרפתקה בפני עצמה. מעבורות ציבוריות יוצאות מהמזח שלהן בערך כל שעה.

    מדריך לקו יאו יאי | נימוסים ושיקולים

    לפני שיוצאים לטיול מהנה בקו יאו יאי, חשוב להבין את המנהגים המקומיים כדי לא לפגוע במקומיים. הנה רשימה של שיקולי נימוס מקומיים שיש לעשות לפני ההגעה לאי.

    • כבדו כל פסל בודהה או אנדרטה שתיתקלו בה. הבודהה מסמל את אדון הבודהיזם ועל המבקרים להימנע מהשחתה או מטיפוס על פסלים כאלה.
    • התלבשו באופן שמרני. הדת העיקרית הנצפית בקו יאו יאי היא בודהיזם, ואחריה האיסלאם, ולכן על האורחים באי להתלבש באופן שמרני מתוך כבוד למנהגים המקומיים.
    • היו צנועים וחביבים. על מה אתה יכול להשתגע על אי טרופי כל כך יפה? המבקרים צריכים להימנע מגילויי כעס כלפי חוץ, שכן התושבים זועמים על אנרגיה שלילית.
    • לשאת מזומנים עבור רכישות שבוצעו על האי. תושבים ובעלי עסקים בקו יאו יאי מתבוננים בחיים הפשוטים ועוקבים אחר מסורות ותרבויות עתיקות. רוב בעלי העסקים והמלונות המקומיים מקבלים רק מזומן לרכישות.
    • חלצו את הנעליים לפני הכניסה למבנה דתי קדוש או למקדש, הקפידו לחלוץ נעליים. אותו מנהג חל כאשר מזמינים אותם לביתו של תושב תאילנדי מקומי.

    מדריך לקו יאו יאי | הזמן הטוב ביותר לבקר

    כמו בביקור בכל אזור בפוקט, הזמן הטוב ביותר בשנה לתכנן חופשה לקו יאו יאי הוא בעונת השיא, שנמשכת מנובמבר עד אפריל. במהלך תקופה זו של השנה, האורחים יחוו מזג אוויר יבש ויפה עם טמפרטורות המרחפות באמצע שנות ה -80. בעת ביקור באי בעונת השיא, תיירים יכולים ליהנות ממזג אוויר חם על החוף ומים רגועים. האוקיינוס הוא גוון מבריק של טורקיז בתקופה זו של השנה וציפורים וחיות בר בשפע.

    עונת השפל נמשכת ממרץ עד אוקטובר, ומזג האוויר יכול להיות די בלתי צפוי. עונת השפל נחשבת לעונת המונסון והתנאים באוקיינוס עלולים להיות מסוכנים. הגישה לקו יאו יאי מוגבלת בתקופה זו של השנה, ולכן מומלץ למבקרים לתכנן ביקור כשמזג האוויר מתבהר בעונת השיא.

    מדריך לקו יאו יאי | פעילויות בחיק הטבע

    קו יאו יאי הוא יעד אידיאלי לחופשות במזג אוויר חם עבור אלה שאוהבים לבלות בחוץ. בין אם אתם אוהבים ספורט מים מרגש או אחר צהריים עצל על החוף, אורחים בכל הגילאים ימצאו פעילות חיצונית שמושכת אותם. הנה מבט על כמה מהדרכים שבהן המבקרים יכולים ליהנות מהשמש בעת ביקור בקו יאו יאי.

    • טיולי שטח – הדרך הטובה ביותר לחוות את כל היופי שיש לקו יאו יאי להציע היא לשריין את מקומכם בטיול שטח מודרך לאי. בקו יאו יאי יש מספר חברות טיולים לבחירה, ולאורחים מובטחת חוויה שהם יזכרו לשארית חייהם. מדריך מומחה ייקח אתכם למסע אל תוך הג'ונגל בג'יפ או ברכב שטח מחוספס אחר, שם תהיו חופשיים לחקור את הג'ונגל ויערות המנגרובים בהמשך על טרקטורונים. סיורים באי נמשכים כמה שעות או כל היום, תלוי לאיזו חבילת תיור נרשמים. המדריך שלך ישתף אותך בעובדות מעניינות, כמו גם ייתן לך שיעור היסטוריה קטן בזמן שאתה יוצא לחקור.
    • שיזוף על החוף – אף טיול לקו יאו יאי אינו שלם מבלי לבזבז קצת זמן בשכיבה על החוף ולעשות… ובכן, כלום! מרכזי התיירות של קו יאו יאי (Koh Yao Yai) אינם נגועים ברובם, כך שהאורחים ימצאו מקומות שקטים להניח בהם מגבת חוף וליהנות מהשמש. חוף Loh Paret הוא החוף הפופולרי ביותר באי והוא ביתם של שפע של אתרי נופש, מסעדות ופעילויות. חוף לאם האד הוא עוד רצועת חוף ששווה לבדוק. הוא שקט יותר מחוף לה פארטה (Le Parte) ומציע נוף פנורמי של הטבע בלבד.
    • שנורקלינג וצלילה – בין אם אתם חדשים בתחום השנורקלינג ובין אם אתם עושים זאת כבר שנים, בקו יאו יאי יש עולם תת-ימי מדהים שלא תרצו לפספס לראות. עם מגוון צבעוני של דגים טרופיים, שוניות אלמוגים וצמחי מים גחמניים, האורחים ייהנו לגלות באופן יוצא דופן מה נמצא מתחת לפני השטח לאורך קו החוף. האורחים מוזמנים להביא ציוד שנורקלינג משלהם או לשכור חלק מאחת מחברות הטיולים או אתרי הנופש הממוקמים בקו יאו יאיקו יאו יאי הוא יעד נהדר לצוללנים בכל רמות המיומנות. בעונת השיא, זרם האוקיינוס רגוע ומציע חווית צלילה קלה במיוחד, מלאה ביופי טבעי אקזוטי. שחו בין מגוון דגים צבעוניים והתבוננו מקרוב בשוניות האלמוגים שעל קרקעית הים. המבקרים יכולים לצלול עם הקבוצה שלהם או להירשם לטיול מרגש עם מדריך צלילה הממוקם באי.
    • סיור נהיגה – מלא בג'ונגלים מרוחקים, מפרצונים נסתרים וחופים בתוליים, קח את הזמן לחקור את קו יאו יאי בנוחות של רכב בסיור נהיגה מודרך. האי הוא ביתם של מכוניות ונהגים שניתן לשכור לפי שעה כדי להסיע אתכם. למען ביטחונכם, הקפידו לשכור רק מדריכי טיולים מחברות טיולים בעלות מוניטין. במהלך הסיור, היזהרו מציפורים טרופיות וחיות בר אחרות האורבות בג'ונגל. האורחים יזכו לראות מטעי גומי וקוקוס, כפרים תאילנדיים, מנגרובים, תצורות סלע מדהימות, ומי האוקיינוס היפים של החוף. הקפד להביא מצלמה כדי שתוכל ללכוד זיכרונות מתמשכים.

    מדריך לקו יאו יאי | מסעדות

    מחפשים משהו טעים לאכול בזמן ביקור בקו יאו יאי? למרות שהוא ברובו לא מיושב, האי מציע כמה מסעדות יוצאות דופן שמוסיפות קצת כשרון לכל חווית הנופש באי הטרופי. הנה מדריך לאפשרויות המסעדות של קו יאו יאי.

    • The Titan Grill – ממוקם לאורך החוף, The Titan Grill הוא גריל אסייתי ארומטי המגיש ברביקיו תאילנדי קלאסי באווירה טרופית כיפית. המלון כולל מקומות ישיבה באוויר הפתוח ובר בשירות מלא.
    • מסעדה ובר ליד הים – מסעדה כיפית וטרופית זו, הממוקמת באתר הנופש והספא סנטיה קו יאו יאי (Santhiya Koh Yao Yai Resort and Spa), מציעה חוויית סעודה יוקרתית בה האורחים יכולים לשקוע במנות גלישה ודשא מקומיות נעימות לחיך.
    • מסעדת Together – מציעה מבחר אפשרויות תפריט לשירות מהיר, מסעדה קטנה זו מתגאה בטעמים גדולים ונשנושים נעימים לחיך. מפירות ים לטבעוניים, במסעדה זו יש הכל.
    • Liara Cafe – בית קפה מערבי כיפי בסגנון שנות ה-50 שמציע מבחר צ'יזבורגרים עסיסיים, צ'יפס בטעמים, משקאות מוגזים מזרקה וסוכריות גלידה שיגרמו ללסת שלכם להישמט. במסעדה זו אווירה מהנה ועכשווית.

    אתרי נופש בקו יאו יאי

    בואו לחוות את האושר הטהור של בילוי חופשה באמת הרחק מכל זה בעת הזמנת חדר באחד מאתרי הנופש היוקרתיים הממוקמים בקו יאו יאי. האורחים יקבלו אירוח של 5 כוכבים בעודם נהנים משקט ושלווה מיושנים וטובים בתוך נוף שהוא כמעט טוב מכדי להיות אמיתי. כשתהיו מוכנים לברוח מכל הפעילויות התיירותיות ההומות באי הראשי, תכננו את הבריחה שלכם למקום בו תוכלו ליהנות מזמן איכות עם חברים ובני משפחה. הנה מבט על כמה מאתרי הנופש המפוארים ביותר הממוקמים באי.

    סנטיה קו יאו יאי ריזורט אנד ספא

    אתר הנופש והספא סנטיה קו יאו יאי (Santhiya Koh Yao Yai Resort and Spa) שוכן בתוך צמחייה ובעלי חיים טרופיים שופעים, ומהווה נווה מדבר בג'ונגל. ניתן להזמין את סוויטות המלון במחיר של 3,900 באט ללילה בחודשי הנסיעה מחוץ לשיא השנה. אתר הנופש והספא סנטיה קו יאו יאי (Santhiya Koh Yao Yai Resort and Spa) ממוקם ממש על החוף ומספק למבקרים שירות יוצא דופן ורשימה ארוכה של שירותים יוצאי דופן. אתר הנופש והספא סנטיה קו יאו יאי (Santhiya Koh Yao Yai Resort and Spa) הוא אתר הנופש המוביל באי ומספק לכל אורחיו חווית נופש מהשורה הראשונה.

    בעת הזמנת חדר במלון, האורחים יכולים לבחור בין מספר תוכניות קומה בהתאם לגודל המסיבה שלהם. הסוויטות המוצעות באתר הנופש כוללות חדרי דלוקס עם נוף לאוקיינוס ולגן, חדרי סופיריור עם נוף לאוקיינוס, וסוויטות מרובות חדרים עם נוף לגינה ולאוקיינוס. כל החדרים כוללים קירות מפוסלים מעוטרים מעץ טבעי, מיטות אפיריון גדולות במיוחד, רצפות עץ וריהוט מעץ טבעי. המיטות לבושות בסדיני קטיפה לבנים עם הדגשים צבעוניים וכריות רכות. כל החדרים כוללים חדר רחצה פרטי עם אמבטיה גדולה המשקיפה על הנוף הטבעי שמחוץ לחדר.

    בעת השהייה באתר הנופש והספא סנטיה קו יאו יאי (Santhiya Koh Yao Yai Resort and Spa), האורחים נהנים ממבחר של מתקנים מפוארים שהופכים את שהותם באי למיוחדת עוד יותר. תוכלו לבלות את אחר הצהריים ברביצה על שפת הבריכה עם קוקטייל ביד ולצאת לשחות במזג האוויר החם ושטוף השמש. המלון כולל מועדון ילדים מרווח עם מגלשות, נדנדות ומשחקים. תוכלו להזיע במתקן הכושר המרווח ולאחר מכן להתקרר בעודכם נרגעים בבית הקפה. האורחים מוזמנים גם לקבל מסאג' מומחה או טיפול יופי אחר בסלון היופי ובספא היום שבאתר.

    יאו יאי ביץ' ריזורט

    אתר הנופש יאו יאי ביץ' (Yao Yai Beach Resort) שוכן לאורך קו החוף של החוף, והוא מלון ואתר נופש בבעלות פרטית המציע סוויטות עכשוויות התואמות את אווירת האי. עם למעלה מ-68 מטרים של חוף פרטי ליהנות ממנו, האורחים יחוו חופשה מרגיעה בעת השהייה באתר נופש זה. החדרים מתחילים ב-2,360 באט בלבד ללילה בחודשי הנסיעות מחוץ לשיא השנה, מה שהופך את המקום הזה לערך יוצא דופן עבור אלה המחפשים להתרחק מכל ההמולה של חיי היומיום.

    אפשרויות האירוח הזמינות באתר הנופש כוללות חדרי סטנדרט ומבחר וילות פרטיות. רוב הווילות באתר הנופש כוללות בריכת שחייה פרטית ונופים יפים של הגנים באתר. החדרים מעוצבים בסגנון תאילנדי פשוט, וכולם כוללים חדר רחצה פרטי עם מצעים נקיים ושפע של מוצרי טיפוח. כאשר אינכם נמצאים בחוף הים ושוכבים בחול או משחקים באוקיינוס, אתם מוזמנים לנצל את כל יחידות האירוח שיש לחוף ליאו יאי להציע. תוכלו ליהנות משירות חדרים 24 שעות ביממה, בר קוקטיילים, שירותי קונסיירז', מסעדת פירות ים באתר, חדר משחקים ואינטרנט אלחוטי חינם.

    הכפר קו יאו יאי

    הכפר המודרני והטרופי, קו יאו יאי (Ko Yao Yai Village) מציע אווירת ספא כיפית הפונה למבקרים המחפשים הזדמנויות אירוח מגניבות ועכשוויות. הסוויטות בכפר קו יאו יאי (Koh Yao Yai Village) עולות החל מ-3,600 באט ללילה, וממוקמות במרחק קצר מחוף הים וממזח המעבורת. אתר נופש זה מציע מספר אפשרויות לינה שונות שיתאימו לצרכים של מסיבה בכל גודל. בין אם אתם מחפשים חדר סטנדרט חסכוני או וילה מרובת חדרים, הכפר קו יאו יאי יוודא שאתם ישנים בסטייל.

    כל האורחים השוהים במקום האירוח מקבלים ארוחת בוקר חינם כדי להתחיל את היום כמו שצריך. כל חדר מעוצב כדי להציג את האישיות הייחודית שלו באמצעות ריהוט בצבעים ניטרליים ופריטי הדגשה כיפיים. החדרים כוללים חדרי רחצה פרטיים עם מצעים נקיים ומבחר מוצרי טיפוח. צאו מחדרכם ונצלו את מתקני הנוחות היוקרתיים המשובחים כגון ספא יום בשירות מלא, מסעדה באתר המגישה מאכלים תאילנדיים ובינלאומיים לא פורמליים, בריכה חיצונית גדולה, בר לצד הבריכה, פינת אוכל חיצונית ועוד.