צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    3 ימים בפוקט

    האם אתה בדרך לתאילנד ומחפש את הדרך הטובה ביותר להפיק את המרב מתוך 3 ימים בפוקט? יש לי אותך מכוסה עם זה אפי פוקט מסלול, כמו גם את הטיפים המובילים שלי על מתי לבקר, איפה להישאר ואיך לעקוף את האי המדהים הזה.

    פוקט הוא אי תאילנדי הממוקם בים אנדמן. היא ידועה בחופים היפים שלה, בצוקי אבן הגיר הדרמטיים ובחיי הלילה התוססים שלה. ואם אתם מבקרים בתאילנד, עליכם לכלול את כל הפעילויות הללו במסלול הטיול שלכם בפוקט.

    אנשים רבים חושבים על פוקט כמקלט למסיבות, וזהו! אבל זה הרבה יותר מזה. יעד מדהים זה מציע שפע של פעילויות ואטרקציות להנאת המבקרים בכל ימות השנה. בין אם אתם מחפשים חופשת חוף מרגיעה או הרפתקה מלאת אקשן, לפוקט יש מה להציע לכולם. הבטחה!

    טיפ: פוקט מבוטא 'פו-קאט' – נסו לומר זאת פונטית ואתם עלולים להסתבך בצרות!

    לוגיסטיקה למסלול הטיול שלכם בפוקט

    איפה פוקט ואיך להגיע לשם

    פוקט הוא האי התאילנדי הגדול ביותר מול החוף הדרום-מערבי של המדינה. בתאילנד עצמה יש מעל 1400 איים ופוקט מורכבת מהאי הראשי כמו גם עוד 32 איים קטנים יותר מול החוף, מה שהופך אותה למיקום המושלם לקפיצות בין איים תאילנדיים!

    כדי להגיע לגן העדן הטרופי הזה, אפשר לטוס ישירות לנמל התעופה הבינלאומי פוקט (HKT) מכ-45 ערים בכל רחבי העולם, כולל סינגפור, קואלה לומפור, דובאי, לונדון וציריך. כן, תלוי מאיפה אתה בא זה כנראה ייקח לא מעט זמן, אבל אני מבטיח ברגע שאתה צעד על האי זה יהיה יותר שווה את זה.

    Passat: אני תמיד ממליץ לבדוק גם טיסות לבנגקוק, כי אתה עשוי למצוא אפשרויות הרבה יותר זול ואז אתה יכול לעשות את הטיסה הקצרה לפוקט.

    אם אתם כבר בישראל וחוקרים אזורים אחרים, הדרך הקלה ביותר להגיע לפוקט היא באוטובוס. ישנם מספר אוטובוסים הנוסעים ישירות מתחנת האוטובוסים הדרומית של בנגקוק (Sai Tai Mai) לפוקט בכל יום, עם זמן נסיעה של בין 11-13 שעות.

    למרות שהדרך המהירה ביותר להגיע לפוקט היא לטוס מאחד משדות התעופה הרבים של תאילנד (אני אפילו לא יכול לחשוב על לשבת באוטובוס יותר מעשר שעות, אוף!). אבל אם בחרתם לנסוע באוטובוס, וודאו שאתם בוחרים באוטובוס ממוזג – תודו לי אחר כך!

    הזמן הטוב ביותר לבקר בפוקט

    ארזו את השמשיות והכובע שלכם, כי פוקט חם כל השנה! לאי שתי עונות שונות, מוסבר להלן:

    • נובמבר – אפריל: הזמן הטוב ביותר לבקר בפוקט הוא בעונה היבשה, שנמשכת מנובמבר עד אפריל. זהו הזמן האידיאלי לשנורקלינג וצלילה מכיוון שהמים רגועים וצלולים. עם זאת, זה גם הזמן שבו החופים צפופים במיוחד, והמלונות הם היקרים ביותר.
    • מאי – אוקטובר: עונת המונסון בפוקט נמשכת ממאי עד אוקטובר. אמנם הגשם יכול להיות די כבד לפעמים וזה לא הזמן הטוב ביותר בשנה לפעילויות מים, אבל זה אומר שיש פחות תיירים בחופים ותוכלו למצוא מבצעים מדהימים על טיסות ומלונות.

    פסטיבלים: אם מזג האוויר הוא לא המניע העיקרי שלך ואתה מעדיף להיות בפוקט במהלך אחד הפסטיבלים האפיים שלהם, יש לך כמה אפשרויות. למעשה, יותר מכמה – הרבה! הנה כמה מהפסטיבלים הפופולריים ביותר בפוקט:

    • ראש השנה הסיני: תאריך הפסטיבל משתנה מדי שנה, אך בדרך כלל הוא מסוף ינואר עד תחילת פברואר. פוקט הולכת בגדול לראש השנה הסיני כדי לחגוג את הקהילה הסינית הגדולה שם. חלונות הראווה מעוטרים בפנסים אדומים וכרזות ורקדנים יוצאים לרחובות הצבעוניים לתהלוכות הדרקונים.
    • פסטיבל העיר העתיקה בפוקט: פסטיבל זה עולה בקנה אחד עם ראש השנה הסיני, כך שאם אתה בפוקט בתקופה זו, אתה מקבל בונוס! הרחובות סביב העיר העתיקה סגורים למכוניות והופכים לרחובות הליכה בהם תוכלו לראות תהלוכות, ריקודים, דוכני אוכל רחוב ומוזיקה חיה.
    • יריד וואט צ'אלונג : מחפשים בונוס נוסף של ביקור בפוקט במהלך ראש השנה הסיני? ניחשתם נכון! מדי שנה במהלך השנה הסינית החדשה, יריד וואט צ'אלונג מתקיים במקדש הגדול ביותר בפוקט במשך 7 ימים. זהו פלא של אוכל רחוב, דוכני שוק, מופעי במה ומתקני שעשועים.
    • Songkran : זהו למעשה פסטיבל קרב מים ענק שבו אתה רואה מבוגרים וילדים יוצאים לרחובות עם אקדחי מים, בלוני מים ודליים מים. הוא מתקיים באפריל מדי שנה. תתכוננו להשרות!
    • לוי קראתונג: לוי קראתונג (Loy Krathong), הידוע גם בשם פסטיבל הפנסים, מתקיים בירח המלא של החודש ה-12 בלוח השנה הירחי המסורתי (בדרך כלל בתחילת נובמבר). הוא האמין כי בלילה זה, סל צף המכיל מנחות לאלים משתחרר, מביא מזל טוב. תוכלו לראות אלפי פנסים צפים במורד נהרות, תעלות ואגמים, עם דוכנים שמוכרים או מלמדים אתכם כיצד להכין בעצמכם.
    • פסטיבל קאטו: פסטיבל תרבות רחוב זה מתקיים בחודש יולי והוא סוג מודרני יותר של פסטיבל פוקט. מדובר בחגיגת מסורות והעברתן לדורות הבאים. תוכלו לצפות ליהנות מתהלוכות, אומנויות לחימה, המון אוכל רחוב ותערוכות מרתקות.
    • קרנבל פאטונג: קרנבל פאטונג מתקיים מדי שנה בתחילת נובמבר כדי לציין את תחילת עונת השיא כאשר מזג האוויר מתחיל להתחמם. Patong Beach Road הפך למגרש אוכל בינלאומי ענק בו תוכלו להתמלא בכל מיני מנות מרחבי העולם, אוכל רחוב והתמחויות קרנבל. יש גם מוזיקה חיה, מופעים ופעילויות המתקיימות במהלך שלושת הימים הללו.

    מצד שני, אם פסטיבלים הם לא הריבה שלכם, תכננו את מסלול הטיול שלכם בפוקט לפעם אחרת. הייתי מסתכל על תאריכי הנסיעה שלך כדי לוודא שהם לא עולים בקנה אחד עם פסטיבלים גדולים. פסטיבלים הם מבצעי ענק בפוקט, אז רק תזכרו שסביר להניח שיהיה צפוף למדי. התרחק אם אתה מחפש חופשה שקטה!

    איך להגיע ממקום למקום בפוקט

    למרבה המזל, קל להתנייד בפוקט! ישנן דרכים רבות להתנייד בהתאם לכמה אתה רוצה להוציא ואם אתה מעדיף תחבורה ציבורית או נסיעה לבד. ואם אתם עוקבים אחר מסלול זה בפוקט, חצי מהזמן בכל מקרה תחקרו בסירה!

    המסלול המושלם לפוקט: 3 ימים בגן עדן תאילנדי
    קרדיט צילום: אוסטקיו סנטימאנו פליקרCC

    השכרת אופנוע: אם אתם מרגישים הרפתקנים, השכרת אופנוע או קטנוע היא הדרך הטובה ביותר לחקור את האי בקצב שלכם. אל תשכח להביא את רישיון הנהיגה הבינלאומי שלך אם אתה מתכנן לעשות זאת. אתה גם רוצה להיזהר מכיוון שהנהגים בפוקט ידועים לשמצה בכביש! עם זאת, אם אתה לא מרגיש בטוח לנהוג בעצמך, אתה יכול גם לשכור נהג אופנוע שייקח אותך לאן שאתה רוצה להגיע במחיר די זול!

    מוניות : לא חסרות מוניות בפוקט – רק וודאו שאתם מסכימים על המחיר לפני שאתם נכנסים לרכב. אם אתם מחפשים משהו אחר, אני ממליץ לקחת טוק טוק. זו חוויה לא קטנה (אני אשאיר את זה תלוי בך להחליט אם זו חוויה מפחידה או מרגשת!).

    Grab : Grab הוא פחות או יותר האובר של אסיה. זה אמצעי התחבורה המועדף עלי בערבים. הקפד להוריד את האפליקציה לפני שאתה מגיע ואתה תהיה מוכן. המחירים הם בדרך כלל תחרותיים למדי ולא יהיה מחסום שפה כאשר אומר לנהג שלך לאן ללכת.

    תחבורה ציבורית: בפוקט יש שירות אוטובוסים ציבורי, אבל זה לא הכי אמין ומעולם לא הצלחתי באמת להשיג את זה נכון אז לא הייתי ממליץ עליו. בנוסף, אם יש לך רק 3 ימים בפוקט, אתה רוצה לוודא שאתה לא מבזבז את הזמן היקר שלך על האוטובוס.

    מה לארוז למסלול הטיול שלכם בפוקט

    חם, לח – אתם הולכים להזיע. פשוט קבל את זה, חחח. אתם לא רוצים לארוז יותר מדי בגדים, אבל אתם גם רוצים לוודא שאתם מוכנים לכל דבר.

    בגדים קלים הם חובה. מכנסיים קצרים, חולצות טי מכותנה ושמלות קיץ קלילות הם מה שרוב האנשים לובשים ברחבי האי. אה, ונעלי הליכה נוחות וקלות. אם אתם מבקרים בעונת המונסון, הקפידו לשמור איתכם ז'קט קל עמיד למים, כי ובכן, זו העונה הגשומה.

    תיק היום שלכם לסיורים וטיולים צריך לכלול קרם הגנה, בקבוק מים, ספריי נגד חרקים ומשקפי שמש. הזכרתי קרם הגנה?! במיוחד אם אתה בחוץ על סירה כל היום – השמש סירה הוא ערמומי! אתה גם רוצה לכלול כיסוי מקדש בתיק היום שלך.

    איפה להתארח בפוקט

    בואו נדבר על מקומות לינה – איפה כדאי ללון בפוקט? ובכן, זה באמת תלוי בגורם מרכזי אחד. איזה סוג של נוסע אתה?

    ישנם שני צדדים ללינה בפוקט:

    • הצד "תרמילאים, מסיבות חוף, רק צריך כמה שעות שינה".
    • והצד היוקרתי של "אני צריך קצת R &R ושנת לילה טובה" (כמובן שזה לא אומר שאין הרבה מלונות בינוניים בפוקט)

    למזלם של אלה על התקציב, אתה מקבל הרבה יותר המפץ עבור הכסף שלך בפוקט. יש סצנת תרמילאים גדולה בכל רחבי האי.

    אם אתם מחפשים לחגוג את זה ולא צריך הרבה שינה, אני ממליץ להישאר בכל מקום לאורך Patong Beach Road. ישנם ברים בקרבת מקום, ואתם תהיו במרחק צעדים ספורים בלבד מחוף הים. כמה המלצות:

    • יוקרה : רוזווד פוקט (זה אם אין לך נקיפות מצפון על ההוצאות הון)
    • רמת ביניים: מלון אנדמן ביץ' (במרחק צעדים ספורים מחוף הים)
    • תקציב: ארט פאטונג רזידנס (תקציב, אבל אתה עדיין מקבל בריכה חיצונית)

    עבור שהייה רגועה יותר מן ההמונים, אני ממליץ להישאר בנאי יאנג (שם נשארתי). ישנם כמה אתרי בוטיק נהדרים בנאי יאנג המציעים מיקום על חוף הים ואת כל השירותים הדרושים לכם כגון בריכה, מסעדה, Wi-Fi וכו '.

    • יוקרה: צפחה (על החוף ושלוש בריכות לבחירה)
    • רמת ביניים: Naiyang Park Resort (רק שתי דקות הליכה מחוף הים אבל תרגישו כאילו אתם ביער גשם עם הסביבה הירוקה השופעת)
    • תקציב: צ'ק-אין באכסניה (יותר ממה שאתה יכול לצפות באכסניה, בתוספת דקות מחוף הים)

    למשהו אחר לגמרי, הישארו בבית עץ יוקרתי באתר הנופש Keemala פוקט ללילה!

    איפה אוכלים בפוקט

    אוכל הוא ללא ספק גולת הכותרת של כל מסלול בפוקט – יש אינספור מסעדות, דוכני רחוב ובתי קפה שמגישים פינוקים טעימים בכל רחבי האי.

    המסלול המושלם לפוקט: 3 ימים בגן עדן תאילנדי
    קרדיט צילום: Michelle_Raponi מפיקסביי

    יש לך את צריפי פירות הים שלך על החוף, את הנקודות החמות שלך באמצע שווקי הלילה, את דוכני האוכל התאילנדי המקומי שלך שבהם אתה יכול לאכול כמעט כלום. הביאו את המכנסיים הנמתחים שלכם – לעולם לא תהיו רעבים לכאן.

    הנה שני המקומות האהובים עלי לאכול בפוקט (אל תחמיצו אותם!):

    • ארוחת בוקר: לכו לצ'או לה קיצ'ן בפאטונג ביץ' לארוחת הבוקר. יש בו מאכלים מערביים אהובים כמו גם אבני חן מפוקט. ביצים בנדיקט היא ארוחת הבוקר הרגילה שלי – ללכת, אבל כרית הפרה שלהם היה גם טעים.
    • זמן ארוחת צהריים או ערב: קפה טונק-קה בקאו ראנג היל הוא מקום נהדר עם אוכל מקסים. אתה יכול לראות את כל העיר פוקט מן פנינה זו על צלע הגבעה.

    אתה לא יכול לבקר בפוקט בלי לנסות את אוכל הרחוב. יש ערימות של דוכני אוכל באמצע שווקי הלילה של פוקט, שם תוכלו להשיג כל דבר, החל מדים סאם (האהוב עלי!) ועד טום יאם קונג (מרק שרימפס חריף) וכמובן פאד תאי.

    אם אתם מרגישים הרפתקנים ורוצים לאכול אוכל משלכם, נסו שיעור בישול תאילנדי שבו תלכו לשוק כדי לבחור את המרכיבים הטריים שלכם, ללמוד איך לבשל ארוחה מקומית וליהנות ממנה מיד אחרי!

    מידע חשוב נוסף על פוקט

    • שפה : בפוקט, כמו בחלקים אחרים של תאילנד, השפה המדוברת היא תאילנדית. עם זאת, תאילנדים רבים יודעים גם קצת אנגלית ולכן זה די קל לתקשר. במיוחד אם אתה הולך לחלקים התיירותיים של העיר. אני תמיד ממליץ ללמוד כמה ביטויים פשוטים בשפה המקומית מתוך כבוד למקומיים.
    • מטבע : באט תאילנדי הוא המטבע המקובל ב פוקט. אתה צריך את זה בעיקר עבור דוכני השוק, טיפים ואוכל רחוב. עבור מלונות, מסעדות וסיורים אתה יכול בדרך כלל להשתמש בכרטיס האשראי שלך.
    • נימוסי המקדש: כשאתם מבקרים במקדשים במסלול פוקט שלכם, היו מכבדים. אל תצלמו תמונות סלפי עם הגב לבודהה, חלצו תמיד את הנעליים לפני הכניסה למקדש, וכסו גם את הכתפיים והברכיים.
    • שתייה: מי ברז אינם בטוחים לשתייה, אז תמיד יש בקבוק משלך שאתה יכול למלא מהמלון שלך לפני היציאה ליום.
    • בטיחות: פוקט בטוחה לחלוטין לתיירים ואפילו למטיילים בודדים. כמו תמיד, לפקוח עין עליך בכל עת כדי להיות בצד הבטוח.

    האם 3 ימים בפוקט מספיקים?

    אני יודע מה אתם חושבים. עם 32 איים וכל מה לראות ולעשות, איך 3 ימים בפוקט יכולים להספיק לכל דבר? אני מבטיח, מסלול זה בפוקט יגרום לכם לחקור איים רבים ואת כל הדברים הטובים ביותר לעשות באי הראשי עצמו.

    אמנם זו עשויה להיות שהייה קצרה יחסית ותוכלו באמת לבלות שם כל כך הרבה זמן בחקר כל פינה ופינה, אבל אם אתם מחפשים לחקור את האי ובאמת להרגיש איך זה, 3 ימים זה בהחלט מספיק זמן.

    אם אתם מגיעים מרחוק, אני בהחלט ממליץ להוסיף את פוקט למסלול הרבה יותר ארוך בתאילנד. אל תחמיצו את העיר בנגקוק, לטפל בפילים ולחקור מקדשים בצ'אנג מאי, ולחיות את אושר החוף שלכם בקו פי פי וקראבי!

    עכשיו, אחרי שכיסיתם את כל המידע החשוב לפני הטיול, הגיע הזמן להיכנס למדריך המושלם לבילוי של 3 ימים בפוקט!

    3 ימים בפוקט: המסלול האולטימטיבי לפוקט

    מסלול הטיול בפוקט יום 1 – אי מקפץ סביב פי פי

    המסלול המושלם לפוקט: 3 ימים בגן עדן תאילנדי
    קרדיט תמונה: מילטיאדיס פרגקידיס ב-Unsplash

    תחנה ראשונה בכל מסלול בפוקט – IP! שרשרת איים זו מורכבת מ -6 איים, מה שהופך אותה ליעד המושלם לקפיצות איים בתאילנד. אמנם ניתן להגיע לכל התחנות הללו בכוחות עצמכם, אך אני ממליץ להזמין עם מדריך טיולים מכובד שייקח אתכם ליום. זה די מסובך וגוזל זמן להבין את הלוגיסטיקה של להסתובב פי פי בעצמך. פשוט בחר סיור יום, הם הופכים את הכל להרבה יותר פשוט.

    רוב מדריכי הטיולים יאספו אתכם מהמלון שלכם בבוקר ויורידו אתכם בערב. אתה בהחלט רוצה לתת לעצמך את כל היום כדי לחקור את פי פי ואתה כנראה לא תחזור למלון שלך עד בסביבות השעה 18:00.

    האיים נמצאים במרחק של כ-45 ק"מ מפוקט, כך שתקחו סירת מנוע מהירה של שעה מהמרינה של פוקט לתחנה הראשונה שלנו.

    אם אתה חובש כובע על הסירה, ודא שהוא מתאים… זה כל מה שאני אגיד על זה (אהם)!

    תחנה 1 – במבו איילנד

    התחנה הראשונה בסיור הקפיצות שלנו בקופיפי היא האי במבוק, הידוע גם בשם קו מאי פאי, לשחייה ושנורקלינג. זה נראה בדיוק כמו אחד מאותם איי גן עדן שרואים בסרטים – לא בדיחה! רק תסתכל על כל החול הלבן!

    המסלול המושלם לפוקט: 3 ימים בגן עדן תאילנדי
    קרדיט צילום רבקה קיירנס ב-Unsplash

    הוא נקרא אי הבמבוק כי – ניחשתם נכון – הוא מכוסה בעצי במבוק. אבל זה לא הכל. ישנם סוגים רבים אחרים של עצים על האי. למעשה, בעוד שהחלק החיצוני של האי הוא חוף חולי לבן, החלק הפנימי פשוט ירוק.

    רק 50 מטרים מהחוף נמצאת שונית אלמוגים מושלמת לשנורקלינג ולחקור את החיים מתחת למים בכמה מהמים הצלולים ביותר שראיתי מעודי. אם אתם לא נלהבים מדי משנורקלינג, טבלו במים והירגעו על החוף במקום זאת.

    תחנה 2 – אי הקופים

    התחנה הבאה היא אי הקופים, שם תמשיכו את הרפתקת השנורקלינג שלכם דרך שוניות אלמוגים מדהימות יותר. שנורקלינג כאן נותן לך תחושה של להיות באקווריום. זו החוויה המוזרה ביותר, אך המדהימה.

    המסלול המושלם לפוקט: 3 ימים בגן עדן תאילנדי
    קרדיט צילום: קורי המילטון, FlickrCC

    האי שוכן על רקע צוקי גיר תלולים, בהם מתגוררים קופי האי. כשאתם רואים את הקופים, הקפידו לזכור שהם חיות בר ולא חיות מחמד ידידותיות. שמרו מרחק והחזיקו בחפציכם – הם יצורים קטנים וערמומיים! ידוע שהם גונבים כובעים ואפילו תרמילים פתוחים, אז צפו בדברים שלכם בזהירות!

    תחנה 3 – פי פי דון

    המסלול המושלם לפוקט: 3 ימים בגן עדן תאילנדי
    קרדיט תמונה: ג'ייקוב אוונס ב-Unsplash

    אם אתם מרגישים מנקרים אחרי כל השחייה והשנורקלינג הבוקר, לכו אל פי פי דון, הגדול ביותר בפי פי, לארוחת צהריים. בקו פי פי יש מבחר נהדר של מקומות לאכול, בין אם אתם מחפשים מאכלים תאילנדיים מסורתיים או בינלאומיים.

    אני ממליץ על אואזיס בר ומסעדה בצפון האי. זה מקום קטן וקסום אבל האוכל נהדר ויש גם מגוון טוב. אל תשכחו את האורז הדביק של המנגו לקינוח! האהוב המוחלט שלי!

    תחנה 4 – מערת הוויקינגים

    לאחר ארוחת הצהריים, קחו סירה למערת הוויקינגים, הידועה באופן מקומי בשם תאם פאיה נאק. זהו אחד מאתרי הטבע המפורסמים ביותר בקו פי פי לה, הממוקם מתחת לצוק גיר בצפון מזרח האי.

    9. Viking Cave
    קרדיט צילום, פליקרCC

    המערה הוויקינגית קיבלה את שמה בגלל ציורים שנמצאו על קירות המערה המייצגים סוגים שונים של סירות, כולל מה שנראה כדרקר סקנדינבי, ספינה ויקינגית. הוא האמין כי הציורים נעשו על ידי מלחים שתפסו מחסה במערה במהלך סערה.

    המערה אינה פתוחה לציבור בשל הפעילות המקומית של קציר מהיר של קיני ציפורים. אבל עדיין מעניין לקחת סירה סביב המערה ולזהות את תצורת הסלע הייחודית, כמו גם את פיגומי הבמבוק שהוצבו עבור המקומיים כדי לאסוף את קיני הציפור.

    תחנה 5 – בחר לגונה

    thailand phi phi 3

    התחנה הבאה שלך היא איפה נמצא הזהב של אינסטגרם! לגונת פילה היא לגונה מבודדת עם מים צלולים, מוקפת מצוקי גיר ענקיים וחול אבקתי לבן. בהחלט כדאי לשחות בבריכה הטבעית. זה היה אחד החלקים האהובים עלי ביום. אם אתה עם סיור מקומי, זה כנראה יהיה התחנה האחרונה שלך לשחייה אז להפיק את המרב ממנו!

    תחנה 6 – מפרץ מאיה

    התחנה האחרונה לפני החזרה לפוקט היא מפרץ מאיה, המפורסם בזכות המיקום המשמש בצילומי החוף. זה מקום שאולי אפילו לא תשימו לב אליו כי הוא מוגן כמעט לחלוטין על ידי צוקים, אבל ברגע שאתה נכנס, זה יפה להפליא.

    המסלול המושלם לפוקט: 3 ימים בגן עדן תאילנדי
    צילום: המפרי מולבה ב-Unsplash

    החדשות הרעות: כנראה שלא תזכו לעצור כדי לחקור כאן. זה הפך להיות כל כך פופולרי עבור התהילה והיופי שלה, כי רבים של סיורים לא יעצרו במפרץ מאיה במשך יותר מכמה דקות, רק כדי לצלם. כמובן, אם אתה מבקר בעצמך, אני ממליץ להגיע לכאן מוקדם בבוקר או אחרי 17:00.

    השייט חזרה לפוקט אורך כשעה ואם אתם כמוני תהיו עייפים וקצת מיובשים (אנחנו לא רגילים למזג האוויר הזה!) אז קחו את הזמן להירגע וליהנות מהנסיעה.

    תחנה 7 – שוק לילה

    12. Chillva Night Market
    צילום : ג'יימי מונק, FlickrCC

    לאחר שהתרעננו במלון, צאו לאחד משווקי הלילה המפורסמים של פוקט. יש כמה לבחירה, אבל אני ממליץ על שוק הלילה Chilwa בעיר פוקט. יש בו טונות של דוכני אוכל המגישים אוכל תאילנדי זול וטעים.

    בשוק יש אווירת בוהו ממש כיפית. חלונות הראווה הם מכולות משלוח ממוחזרות ויש בהן כמעט כל דבר שתרצו להחזיר למזכרת. תוכלו למצוא בגדים, אביזרים, יצירות אמנות וכמובן מזכרות חידוש מהנות.

    אתה בהחלט יכול להתמקח על מחירים זולים יותר, אבל המחירים כבר ממש טובים והרגשתי רע להתמקח יותר מדי כי לא רציתי שאף אחד ייצא מהכיס – אני יודע שאני חובבן!

    3 ימים בפוקט: יום 2 – האי ג'יימס בונד וכפר הדייגים המוסלמי

    13. James Bond Island
    צילום: אנג'ין אקיורט ב-Unsplash

    אתם שוב על המים היום, אבל הפעם תפליגו סביב מפרץ פאנג נגה. מה זה ידוע?! איפה היו הסצנות שצולמו באי ג'יימס בונד בסרט "האיש עם אקדח הזהב"! בעוד האיים של אתמול היו יותר על חופים ומרגיעים, המסלול של היום הוא קצת יותר הרפתקני.

    הצטרפתי לסיור מקומי, בדיוק כמו שעשיתי עם אי מקפץ ביום הראשון, ואם אין לך הרבה זמן בפוקט אני ממליץ לעשות את אותו הדבר כדי שתוכל להפיק את המרב מהאיים. בחרתי בסיור להתחיל מאוחר יותר מכיוון ש… ובכן, אני אוהב לישון. אה וללא ידיעתי זה אומר להימנע מההמונים הקודמים אז זה היה בונוס!

    מפרץ פאנג נגה שוכן בין פאנג נגה, קראבי ופוקט ומוגן כחלק מהפארק הלאומי או פאנג נגה. הדרך הציורית יותר לטייל סביב מפרץ פאנג נגה היא בסירה ארוכת זנב.

    תחנה 1: הכפר הצף קו פאניי

    14. Koh Phanyee
    צילום: חאבייר בלסה מרטינז, FlickrCC

    התחנה הראשונה במסלול של היום היא הכפר הצף קו פאניי (Koh Panyee). זה לא דומה לשום דבר שראיתי אי פעם בעבר.

    זה התחיל עם שלוש משפחות שחיפשו את מקום הדיג הטוב ביותר. הם מצאו את האזור הזה ויצרו 'אי' משלהם. עם השנים, הכפר שלהם גדל לקהילה של יותר מ -400 אנשים שכיום קוראים לקו פאניי בית.

    כמו בכל כפר אחר, יש בו בית ספר, מסעדות, בית חולים ושווקים. יש בו אפילו מסגד מכיוון שתושבי הכפר הם מוסלמים ברובם.

    הילדים בנו מגרש כדורגל משלהם והם די טובים בו – גם אם זה אומר לקפוץ למים כל כמה דקות אחרי שהכדור יוצא מחוץ לתחום.

    לאחר סיור בכפר, עצרו באחת ממסעדות מאכלי הים הרבות בכפר הצף הזה. הם יודעים להכין פירות ים טובים! אולי תרצה לאסוף כמה מזכרות גם כאן. הם יקבלו כאן דולרים אם אין לכם באט תאילנדי, אבל רק וודאו שיש לכם ערכים קטנים.

    תחנה 2: שייט קיאקים בקו פאנאק

    השלב הבא הוא קיאקים דרך המערות של Koh Phanak. תיתקלו בתצורות סלעי גיר מדהימות, כולל זקיפים וזקיפים מרשימים – אני אף פעם לא זוכר אילו מהם, אבל היו שניהם!

    המקומיים ייקחו אתכם דרך קיאקים מתנפחים מכיוון שהם יכולים להיות קשים לתמרון בעצמכם. הייתי קצת עצבני מכיוון שרציתי לשוט בקיאק לבד, אבל אחרי שראיתי את המיומנות הנדרשת על ידי המדריכים, שיניתי במהירות את דעתי.

    תחנה 3: קו קו הונג

    16. Koh Hong
    צילום: פול ארטמידס, FlickrCC

    קו הונג הוא אי נוסף עם מערות ולגונות מדהימות שאפשר לחקור. הונג בתאילנדית פירושו חדר וזה הגיוני כאשר אתה קיאקים דרך המערות. חלק מהאזורים כל כך קטנים, ממש כמו חדרים קטנים, והמדריכים צריכים לנשוף קצת אוויר בקאנו רק כדי לעבור את האזורים הקטנים יותר.

    לפעמים, חשוך לחלוטין ורק האור מהפנסים הראשי מנחה אותך. אם אתה אחד לקבל קלסטרופובי, זה אולי לא הפעילות הטובה ביותר עבורך, אבל זה הרפתקה ממש כיף אם לא אכפת לך החללים הקטנים.

    תחנה 4: האי ג'יימס בונד

    אחרון בסיורנו במפרץ פאנג נגה הוא האי ג'יימס בונד, הידוע באופן מקומי בשם קאו פינג קאן, בדיוק בזמן לשקיעה. אחד המאפיינים הייחודיים של האי ג'יימס בונד הוא האי האנכי הגבוה הבולט מהמפרץ.

    Krabi 4

    כשהתקרבנו לאי, סיפרה לנו אגדה על המבנה האנכי המוזר הזה. אומרים שלפני הרבה שנים היה דייג שהיה תופס המון המון דגים כל יום. יום אחד הוא יצא ולא תפס כלום, חוץ ממסמר ישן. הדייג התרגז כל כך שהוא שבר את המסמר לשניים וזרק אותו בחזרה למים. אומרים שהאי האנכי הזה צמח מהציפורן הזו!

    שחו, הירגעו ותיהנו מהשקיעה היפה לפני שתחזרו לסירה לפוקט ותורדו במלון שלכם מאוחר יותר באותו ערב.

    3 ימים בפוקט: יום 3 – בודהות גדולים וקברט

    בוקר: נקודת תצפית קארון וחוף קאטה

    זה היום האחרון שלנו במסלול פוקט שלנו, אז בואו נעשה את זה טוב! אוקיי, אז אתם הולכים לאהוב אותי או לשנוא אותי בגלל זה, אבל הבוקר קמתם מוקדם מאוד לצפות בזריחה מנקודת המבט של קארון. אל תדאגו, אני לא מתכוון להציע לכם לנסוע כל כך מוקדם (למרות שזה רק שעה הליכה מחוף קארון) – תוכלו בקלות לקחת מונית או לשכור אופנוע כדי להגיע לנקודת התצפית.

    18. Karon Viewpoint
    צילום: צ'רלי ונלובן, FlickrCC

    ברגע שתהיו שם, תתוגמלו בנופים פנורמיים מדהימים של חופי קארון, קאטה וקאטה נוי וכולם יסלחו! נקודת התצפית היא אחד הנופים המפורסמים של פוקט, ולכן אני ממליץ לקום מוקדם בבוקר כדי לנצח את ההמונים. ומי לא אוהב זריחה פנורמית של האי?

    אחרי שיש לך את כל התמונות שאתה יכול לצלם, לעשות את דרכך אל חוף קאטה לארוחת בוקר, צמרמורת על החוף וליהנות מהמים. חוף קאטה מכונה לעתים קרובות החוף היפה ביותר בפוקט. יש בו משהו לכל אחד.

    רוצים מסאג'? קבל אחד בחוף קאטה. רוצים לצאת לגלוש? חוף קאטה היא בירת הגלישה של פוקט. רוצים ללמוד את האמנות של מואי? ניחשתם נכון, יש מקום שילמד אתכם אגרוף תאילנדי בחוף קאטה.

    אם הגלישה קצת שאפתנית מדי בשבילך (כפי שהייתה בשבילי), חוף קאטה נהדר לשנורקלינג, צלילה, גלישה (אלא אם כן אתה לא יכול להישאר זקוף, כמוני) וקיאקים (יותר ברמה שלי).

    שעות אחר הצהריים המוקדמות: בודהה הגדול ווואט צ'לונג

    אלא אם כן עצמתם את עיניכם כל הזמן שהייתם בפוקט, תוכלו לראות את הבודהה הגדול דרך החלון שלכם בשלב זה או אחר. והיום אחר הצהריים אתה יכול ללכת לראות את זה בעצמך.

    19. Big Buddha
    צילום: מילטיאדיס פרגקידיס ב-Unsplash

    הבודהה הגדול הוא פסל שיש לבן בגובה 45 מטר (כן, הוא ענק!) שנבנה על חלקת יער גשם בתולי על ראש גבעת נקרד בין צ'אלונג לקטה. מבסיס הפסל תקבלו נופים מדהימים של פוקט טאון, צ'אלונג, קאטה וקארון. אם אתם מרגישים הרפתקנים, יש שביל באורך 2.5 ק"מ המוביל במעלה הגבעה. אם לא, אתה יכול לנהוג או לקחת אופנוע או קטנוע.

    זהו מקדש פעיל ותוכלו להיכנס פנימה, אך זכרו להרים כיסוי כדי לוודא שאתם לבושים כראוי לפני הכניסה. תצטרך להוריד את הנעליים שלך לפני הכניסה גם כן.

    כן, הבודהה הגדול מלא בתיירים רוב שעות היום, בהתחשב בכך שהוא אחד מציוני הדרך המתויירים ביותר בפוקט. אבל אם אתה יכול להתגבר על זה, זה באמת משהו מרהיב לראות. לא משנה מה תעשו, אל תשאירו את זה מחוץ למסלול הטיול שלכם בפוקט – אתם תצטערו על זה, מבטיחים!

    20. Wat Chalong
    צילום: סרגייפומצ'נקוב, FlickrCC

    הבא בתור הוא וואט צ'אלונג, הידוע גם בשם וואט צ'איטאראראם, המקדש הבודהיסטי המפורסם ביותר בפוקט. אומרים שנסים רבים התרחשו במקדש, ובאזור פו ג'או וואט יש שני פסלים של זקנים, אחד מהם הוא טה קי-לק ( Ta Kee-lek ) – אדם שזכה בהגרלות רבות לאחר ביקורו. למותר לציין שקניתי כרטיס לוטו לאחר ביקורי!

    בתוך הפגודה הגדולה, תוכלו למצוא שברי עצמות זעירים מבודהה. הקירות והתקרות מעוטרים להפליא בתמונות ותמונות המתארות את חייו של הבודהה.

    שעות אחר הצהריים המאוחרות: העיר העתיקה של פוקט

    הגיע הזמן לטייל בעיר העתיקה של פוקט מאוחר יותר אחר הצהריים. אזור זה של פוקט הוא עצם ההגדרה של אווירה. הרחובות משופעים בבתי קפה צבעוניים, מקדשים ומקדשים.

    יש לך כמה אפשרויות איך לבלות את אחר הצהריים שלך, תלוי כמה זמן יש לך:

    21. Thai Hua Museum
    צילום: ואסין סינגהסני, FlickrCC

    מוזיאון תאי הואה: אם אתם רוצים ללמוד קצת על ההיסטוריה של פוקט ועל ההשפעה הסינית על האי, לכו למוזיאון תאי הואה בדרך קראבי. הבניין עצמו הוא בניין סיני – פורטוגזי יפהפה ונראה יותר כמו אחוזה ישנה מאשר מוזיאון. ישנם תריסר חדרי תצוגה בחלל המוזיאון וחצר ציורית.

    22. Jui Tui Shrine
    צילום: ג'יימס וורן, FlickrCC

    מקדשים ומקדשים: תוכלו להיתקל בחבורה של מקדשים ומקדשים בטיולכם ברחבי העיר העתיקה של פוקט. כמה מהמועדפים עלי היו מקדש ג'ואי טואי, מקדש סיני צבעוני משנות ה-1900, ומקדש סאנג תאם, הידוע גם בשם מקדש האור השליו.

    Pab Khean גלריה לאמנות תאילנדית ומסגרת: אם אתם עוסקים באמנות, עצרו ליד גלריית האמנות הזו (גם היא בית ספר לאמנות) וגלו ציורי אקריליק ושמן יפהפיים או אפילו קחו שיעור אמנות בעצמכם.

    מדרחוב ואניץ': זהו מסדרון קטן המחבר בין דרך פאנג נגה לדרך תאלנג. במסדרון יש דוכנים למכירת בגדים, אמנות אוכל ואמנות רחוב. זה מגניב מאוד!

    סוי רומני: אן אהוב על אינסטגרם, סוי רומני הוא רחוב מרופד בבניינים צבעוניים. בעוד שהמילה התאילנדית 'Romanee' פירושה יפה (ותבינו מדוע כשתגיעו לרחוב זה), הרחוב היה ידוע בעבר כרובע האורות האדומים של פוקט וכעת סוי רומני מתורגם בערך ל'שובב עם הנשים '! אל תשכחו להרים את מבטכם ולראות הרבה מקדשים סיניים צבעוניים.

    24. Phang Nga Road
    צילום: ג'יימי מונק, FlickrCC

    דרך פאנג נגה: מעולם לא ידעתי שאני חובב אמנות רחוב כזה עד שהגעתי לפוקט והסתובבתי באי וצילמתי מאות תמונות של אמנות רחוב. בראש הרשימה שלי נמצאת דרך פאנג נגה בעיר העתיקה של פוקט, שם תמצאו ציורי קיר יפהפיים המכסים את הקירות והבניינים. אם אתה אוהב צילום, אל תשאיר את זה מחוץ למסלול הטיול שלך בפוקט!

    ערב: מופע קברט של סיימון

    25. Simon Cabaret
    צילום: איזני עזיז, FlickrCC

    אתה לא יכול לבלות 3 ימים בפוקט בלי טיול לאחד המופעים המקומיים. קברט סימון פוקט הוא אחד ממופעי הקברט הזוהרים ביותר לא רק בפוקט, אלא בכל תאילנד! אקסטרווגנזה נוצצת זו משלבת מוזיקה חיה, ריקוד וקומדיה מקבוצת אמנים טרנסג'נדרים.

    התלבושות, הכוריאוגרפיה, המוזיקה – הכל נעשה בצורה מרהיבה (למען ההגינות, אני חנון תיאטרון והחומר הזה ממש מרגש אותי!).

    תחשבו שמולן רוז' פוגש את הרוקטס פוגש את מרוץ הדראג של רו פול. זה נהדר! לאחר המופע, הסתובבו והצטלמו עם כוכבי המופע.

    לילה: ויה בנגלה

    אם אתה רוצה להמשיך את המסיבה, אז דרך בנגלה בפאטונג ביץ 'היא המקום להיות בו. ואם זו בירה זולה שאתם מחפשים, אז אתם בהחלט במקום הנכון!

    26. Bangla Road
    צילום: איימי אובריאן, FlickrCC

    דרך בנגלה סגורה למכוניות לאחר השקיעה והופכת לרחוב מסיבות ענק תחת כיפת השמיים עם אורות, מוזיקה רועשת, ברים ומועדוני לילה. זה המקום להיות בו בחיי הלילה של פוקט. זו אווירה נהדרת, מלאה במקומיים ותיירים כאחד. אתה יכול לרקוד את הלילה עם בירה מדי פעם. . . או שמונה.

    אם מסלול הטיול שלכם בפוקט הוא במהלך ירח מלא, אני ממליץ בחום לפספס את דרך בנגלה הלילה (או להוסיף אותה ליום 1 או ליום 2 במסלול פוקט שלכם) וללכת למסיבת הפול מון של חוף פרדייז במקום זאת. זה לא כל יום שאתה מקבל למסיבה תחת ירח מלא על אי גן עדן אז אם אתה מקבל את ההזדמנות, לעשות את זה!

    אני מקווה שמסלול הטיול הזה בפוקט גורם לך להתרגש לקראת הטיול שלך! מה אתה הכי מצפה לבקר במהלך שלושת הימים שלך בפוקט?