צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מפת חוף נאי יאנג

    מדריך חוף נאי יאנג | מקומות למעלה בפוקט עבור שנורקלינג וגלישת עפיפונים

    חוף נאי יאנג (Nai Yang Beach), הממוקם לאורך חופיה המערביים של תאילנד, הוא הרבה יותר מסתם אחד מנאות המדבר הטרופיים הרבים במדינה: הוא מקום מבוקש מאוד בזכות אדמותיו השמורות להפליא. חוף נאי יאנג ( Nai Yang Beach ), מקום המפלט המושלם עבור חובבי הטבע, שוכן ליד מספר פארקים לאומיים שופעים בג'ונגלים שהאדם כמעט ולא נגע בהם. כאן, בנוסף לנופים היפים לאורך חופי ים אנדמן, תהיה לכם גם הזדמנות לחוות את הטבע וחיות הבר כפי שלא חוויתם מעולם.

    כיף בחוץ בחוף נאי יאנג

    בנוסף לפעילויות החוף הנינוחות הרגילות, כגון שיזוף, בניית ארמון חול ושחייה, ישנם מספר דברים מפתים אחרים לנסות תוך כדי ספיגת השמש בחוף נאי יאנג.

    גלישת רוח

    גלישת עפיפונים מעניקה למטיילים הרפתקנים הזדמנות לחוות את היופי של חוף נאי יאנג בצורה מרגשת באמת. ספורט מים מרגש זה משלב היבטים של פעילויות אתלטיות רבות ושונות, כולל ווייקבורדינג, גלישת רוח ומצנחי רחיפה. בגלישת עפיפונים, הגולש עומד על סוג של וויקבורד ומחזיק את הידית של עפיפון כוח גדול וניתן לשליטה. לאחר מכן, כשהרוח מרימה את העפיפון, הגולש מחליק על פני המים, מנווט באמצעות שילוב של בקרת עפיפונים ושימוש במשקל הגוף כדי לנווט את הגלשן.

    עסק מקומי הממוקם ממש על החוף מציע שיעורי גלישת עפיפונים. גלישת עפיפונים אסיה פוקט , הידועה גם בשם KBA פוקט, מספקת שיעורים שבהם מדריך אחד עובד עם לא יותר משני אנשים, ומבטיחה שתקבלו את ההדרכה אחד על אחד שאתם צריכים כדי לגלוש עפיפונים בבטחה ובהצלחה. מומחי KBA פוקט גם דואגים להתאים לכל אדם את הציוד המתאים למשקל ולרמת הניסיון שלו, מה שעוזר להבטיח זמן המתנה מועט עד אפסי בעת השכרת ציוד.

    KBA Phuket פתוח מדי יום בין השעות 09:00-19:00 ומציע את אפשרויות השיעור הבאות:

    • קורס בן יום אחד על לוגיסטיקה ובטיחות למתחילים, 4,000 THB לאדם
    • קורס בן שלושה ימים ממתחילים עד מתחילים במים ראשונים, 11,000 THB לאדם
    • קורס רענון/שיפור ליום אחד, 4,000 THB לאדם
    • שיעור גלישת עפיפונים פרטי למשך שלוש שעות, 8,000 THB לאדם
    • שיעור וויקבורד בן שעתיים, 3,500 THB לאדם
    • שיעור וויקבורד פרטי של שעה אחת, 1,000 THB לאדם (לא כולל ציוד)

    שנירקול

    מוסתר ממש מתחת לפני השטח של ים אנדמן , ממלכה מסנוורת של בעלי חיים ימיים משוטטת בין שוניות אלמוגים, רק מחכה להתגלות. חקר חיות הבר התת-ימיות מול חופי פוקט הוא הזדמנות מדהימה – כזו שרוב האנשים לעולם לא יקבלו את ההזדמנות לחוות. שנורקלינג או צלילה הם הדרכים הטובות ביותר להתקרב לחיים מתחת לים אנדמן.

    שנורקלינג הוא לעתים קרובות האפשרות הזולה יותר לחוות את חיי הים של אנדמן. מספר חנויות מקומיות ישכרו לכם ציוד שנורקל להרפתקת DIY לאורך קו החוף. אם תשנורקלינג בדרך זו, סביר להניח שתיתקלו בדגים טרופיים בצבעים עזים, כמו דג כחול ודגי תוכי, המשוטטים בשוניות. אם תשאירו את עיניכם פעורות, אולי אפילו תראו דג ליצן או שניים מוציאים את ראשיהם החוצה בין גידי שושנת הים הזורמות. שנורקל DIY בני המזל עדים לעתים לבעלי חיים ימיים גדולים יותר, כמו צבים, צלופחים וכרישי טיגריס.

    אם אתם מעדיפים סיור מודרך על פני הרפתקת שנורקלינג בשיטת "עשה זאת בעצמך", ישנם גם טיולי שנורקלינג זמינים. עבור אלה, תוכלו לנסוע בסירה ליעדים המהווים הזדמנות לראות חיים ימיים גדולים ואקזוטיים יותר ממה שסביר להניח שתחוו ממש על קו החוף. זה כולל רבים מהענקים המדהימים של המעמקים, כולל כרישי קצה לבנים ושחורים, מנטה ריי וכריש הלווייתן הענק. עם כרישי לווייתן המגיעים לאורך של עד 33 רגל ומנטה ריי עם מוטות כנפיים של עד 30 רגל, הפלאים האלה הם באמת משהו לראות.

    צלילה

    האפשרות היקרה יותר וגוזלת זמן לחקור את מעמקי הים היא צלילה – אך אפשרות זו מציגה מראות וחוויות ייחודיים להפליא. ישנם למעלה מתריסר אתרי צלילה מובחרים ליד פוקט החוף המערבי של ארה"ב, הכולל שוניות מרובות, מספר אזורי מערות ואפילו דרדר שקוע מכוסה אלמוגים בשם טין ליזי.

    אקווה אחד ספורט מים פוקט ושות' בע מ ממוקם במרחק של דקות הליכה ספורות בלבד מחוף נאי יאנג, ומציע מספר אפשרויות לשיעורי צלילה, הסמכות והרפתקאות., המדריכים דוברי האנגלית שלהם ידועים כמועילים ביותר. הם גם שוכרים ציוד שנורקלינג. מחירי הקורסים נעים בין 4,900 ל-18,900 THB, ומשך הקורס נע בין יום לחמישה ימים.

    הפארק הלאומי סירינט

    הפארק הלאומי סירינט הוא שמורת טבע שופעת המשתרעת על שטח של 90 קמ"ר לאורך החוף הצפון-מערבי של פוקט. זהו אזור מוגן, כרבע ממנו יבשתי ושלושת רבעי ים. פארק זה הוא ביתם של מגוון רחב של צמחים ובעלי חיים אקזוטיים. חלק מחוף החול הלבן שימש בעבר כמקום השרצה לצבי ים. עם זאת, שיעור ההישרדות של האבקועים היה נמוך מאוד, שלדעתו נבע מהתפתחות האדמות הסובבות אותם. למרבה הצער, לא נמצאו קינים או ביצים של צבי ים בפארק הלאומי סירינט מאז 2013. מינים רבים של צבי ים פוקדים את השוניות, היושבות מתחת לפני הים, במרחק של כ-700-1,000 מטרים מקו החוף. מיני השונית שנמצאים כאן כוללים אלמוגי פטריות, אלמוגים רכים ושושנות ים, המספקים בית לדגי ליצן.

    לאורך החופים של הפארק הלאומי סירינט, תוכלו למצוא יערות חוף, המספקים הזדמנות בשפע לזהות כמה מיני ציפורים מעניינים וצבעוניים. עם החברים בעלי הנוצות שנראו כאן נמנים המיינה הנפוצה, האוריול הצהוב הבוהק וציפור הפיות האסיאתית, הידועה בכתמים המדהימים של הכחול התוסס לאורך גבה.

    חברים אחרים בממלכת החיות ניתן לראות בחלק הקטן של יער המנגרובים בפתחו של הפארק הלאומי סירינטה , שם מי הים המלוחים מתערבבים עם מים מתוקים. חדי העין עשויים להבחין בחסילונים ובמינים שוחים דרך השורשים השקועים של חצי תריסר מיני המנגרובים שחיים כאן. יערות המנגרובים מספקים גם בתים לדג מוזר ומסקרן המכונה ספסל הבוץ, הידוע ביכולתו לבלות קטעים ארוכים מחוץ למים. למעשה, מגיני בוץ משתמשים בסנפירים הקדמיים שלהם כמו זרועות וניתן ממש לראות אותם מטפסים על שורשים וענפים של עצי מנגרובים. דג מטפס על עץ – זהו מראה ששווה את מחיר הכניסה של 200 THB (100 THB לילדים) לפארק הלאומי סירינט!

    פארק המים ספלאש ג'ונגל

    פארק המים ספלאש ג'ונגל (Splash Jungle Water Park) ממוקם במרחק של 20 דקות נסיעה בלבד מחוף נאי יאנג (Nai Yang) המרכזי, ומהווה את הדרך המושלמת להתקרר לאחר ספיגת ויטמין D. פארק מים זה, הידוע כבעל "יותר גלים מאשר מתחם יופי", עולה 630 באט תאילנדי (THB) לילדים ו-1,305 באט תאילנדי (THB) למבוגרים, מגיל 12 ומעלה. עשרות המתקנים בפארק זה בטוח ישמחו ילדים ומבוגרים כאחד, והמסעדות והברים באתר ברחבי הפארק הופכים אותו לדרך נהדרת לבלות יום בפוקט.

    ילדים גדולים ומחפשי ריגושים כאחד יאהבו את פרץ האדרנלין של רכיבות, ממגלשות מים, דרך צינורות רפסודות ועד ספין מתריס נגד כוח הכבידה שנקרא בומרנג. ילדים קטנים ואלה המעוניינים בבילוי רגוע יותר יכולים לבקר במגרש המשחקים של המים, בבריכת הגלים או בנהר העצלן שאורכו 335 מטרים. לאחר מכן, לאחר שפיתחתם תיאבון מכל ההרפתקה, עצרו באחד מצריפי החטיפים הרבים ברחבי הפארק לנשנש מהיר. לחלופין, אם מתחשק לכם ארוחה בישיבה, פארק המים ספלאש ג'ונגל (Splash Jungle Water Park) הוא ביתם של ארבעה ברים ומסעדות.

    אוכל ושתייה בחוף נאי יאנג

    מכיוון שחוף נאי יאנג שוכן לאורך החופים הציוריים של ים אנדמן, תוכלו למצוא מאכלי ים טריים להפליא במסעדות המקומיות. אבל מעבר למאכלי הים הצפויים (והטעימים), תגלו ברי קוקטיילים מענגים ומסעדות שמציעות גם מנות תאילנדיות קלאסיות.

    מסעדת מאמאנאנג

    מסעדת MaMaNang, הפתוחה מדי יום בין השעות 08:00 ל-23:00, דורשת הזמנות וממוקמת ממש לאורך חוף נאי יאנג (Nai Yang). מקום זה, הידוע בגודלו הנדיב של המנות, מציע נופים מדהימים של החוף בשולחנות בהם תוכלו ליהנות עם הרגליים בחול בזמן שעצי אורן ודקלים מתנדנדים מעל. אורחים קודמים ממליצים לבקר ממש סביב השקיעה לנופים בלתי נשכחים של ים אנדמןמסעדת MaMaNang מציעה אפילו שייקים טעימים וקומץ אפשרויות ידידותיות לצמחונים, שכן ניתן להחליף בקלות את הבשר ברבות מהמנות שלהם בטופו.

    מאכלים ומשקאות אהובים על אוהדים מהתפריט שלהם כוללים:

    • לובסטר
    • קארי ירוק
    • שייק קוקוס
    • שייק מנגו
    • לחמניות ביצים צמחוניות
    • בירה סינגהה
    • סרטנים בגריל

    Phen's בר-מסעדה וקפה

    נווה מדבר יפהפה נוסף על חוף הים, בר המסעדה והקפה Phen's ידוע בכך שהוא הולך עד הסוף עם קישוטים לחג. ישיבה בחוף נאי יאנג מאפשרת לכם לשבת בחול בזמן שעץ גדול עם תאורה רכה מצל עליכם. מקומות ישיבה בפנים ובפטיו זמינים גם כן, אם אתם מעדיפים לא להיות בחול. אל תלך שולל על ידי כמה עסוק מסעדה זו יכולה לקבל: הם ידועים שירות ידידותי ומהיר אפילו בשעות העמוסות ביותר שלהם. המקום הזה פתוח מ 9 בבוקר עד 10 בערב כל יום. יש תפריט צמחוני נפרד זמין, ומקום זה יחליף בשר טופו אם יתבקש.

    אורחים קודמים נהנו מהבחירות הבאות מהתפריט ב-Phen's Restaurant Bar & Coffee :

    • שייק מנגו פסיפלורה
    • קארי אדום
    • פאד תאי
    • מנגו קינוח אורז דביק
    • מרק שרימפס פיקנטי
    • פילה דג פאנאנג
    • סרטן נמר פלפל

    ג'ינג'ר שחור | מסעדה תאילנדית | צפחה, פוקט

    בלאק ג'ינג'ר ממוקם בתוך The Slate Resort, מסעדה מדהימה שמקבלת ביקורות נלהבות. יש להזמין מקום מראש כדי לקבל שולחן במיקום זה, ושעות הפעילות הן בין השעות 18:30-22:30 מדי יום. ג'ינג'ר שחור גם דורש מכל הלקוחות להקפיד על קוד לבוש "סמארט קז'ואל", אז התרחקו מבגדי טרקלין או חוף כשאתם סועדים כאן.

    ביקור בג'ינג'ר השחור הוא יותר מסתם ארוחה – זו חוויה תרבותית סוחפת. הבניין עצמו בנוי להיראות כמו אחוזה תאילנדית מסורתית והוא ממוקם מעל לגונה שופעת, שכל האורחים חוצים בסירה כדי להגיע למסעדה. הכל, ממרכיבי הכלים ועד למצגת שלהם משקף את האווירה המפוארת של המקום הזה. המטבח התאילנדי האותנטי בבלאק ג'ינג'ר הוא הטוב שבטובים. עם זאת, כדאי לשים לב שתשלמו כאן דולר עליון, כולל פיקדון בעת ביצוע הזמנה.